Інтернет продажі ростуть, попри негаразди
Інтернет продажі в Україні стали прибутковою справою. Ринок розвивається всупереч низькому проникненню глобальної мережі серед населення, відсутності налагоджених систем розрахунку та схем доставки.
За даними рейтингу bigmir.net, станом на жовтень 2007 року в Україні існує близько 2800 інтернет-магазинів. З них, за твердженням Володимира Кметя, керівника напрямку інтернет-продажів холдингу AVentures Group (роздрібні мережі Unitrade, City.com, melofon), реально працює близько 500. Більша частина з них здійснює свою діяльність у Києві та декількох обласних центрах. Активно користуються інтернетом у Києві (70% ринку інтернет-рітейлу), Львові, Донецьку, Дніпропетровську, Харкові, Одесі. Он лайн-шоппери - хто вони? Офісні працівники - інша категорія населення, що інтенсивно підживлює інтернет продажі сьогодні. Через відсутність часу вони надають перевагу онлайн-шоппінгу замість традиційного відвідування магазинів. Все ще тіньовий бізнес Відомо лише, що в 2006 році до 2% обороту по таких товарних групах, як мобільні телефони і цифрові фотоапарати, припали на інтернет-продажі. Саме ці товари користуються найбільшим попитом. В США аналогічний показник сьогодні сягає 6%. Переводячи ці цифри в живі гроші, фахівці затверджують, що денний оборот інтернет-торгівлі тільки в Києві становить від декількох десятків до декількох сотень тисяч доларів. Заробіток же електронних торговців на одиниці товару відносно невеликий, оскільки більшість працюють із націнкою близько 20-30%. Як говорить Володимир Гончарук, представник інтернет-магазинів www.003.com.ua й www.technopolis.com.ua інтрнет-магазини часто демпінгують, щоб захопити частку на ринку. Хіти електронних продаж За тією стороною екрана На запуск онлайн-магазина в середньому потрібно від $2000 до $10000. Більшу частину із цієї суми на першому етапі піде на розробку програмного продукту. Для ведення електронного бізнесу достатньо 2-3 чоловік. Швидше за все, знадобляться також кошти для просування магазина в пошукових системах. Бюджет отут необмежений і може становити від $1000 до кількох десятків тисяч на місяць. Великі ж інтернет-магазини, на думку представника холдингу Aventures group, на сьогодні становлять величезну конкуренцію традиційним роздрібним мережам. Віртуальна торгівля, реальні гроші Фахівець із маркетингу інтернет-магазина Matrix.ua Олександр Устинов, відзначає, що частка розрахунків платіжними картками й у системах WebMoney становить близько 5% від загального обороту магазина. У той же час ця цифра впевнено зростає. Думку про поступове збільшення електронних платежів підтримує й Андрій Рудьковський, власник магазина aza.com.ua. Він відзначає, що як для нього, так і для більшості його клієнтів найбільш зручним способом оплати є онлайн-платіж. За словами Валерія Журавського, керівника онлайн-магазина Itkom.com.ua, основною причиною, з якої у його магазині дотепер не приймаються платежі за через інтернету, є досить низький попит на дану послугу з боку клієнтів. Більшість українців сьогодні цілком влаштовує розрахунок за товар наявними при доставці його кур'єром. Один час вони намагалися реалізувати в себе прийом банківських карт, але умови фінансових установ виявилися неприйнятними. Приміром, у випадку оплати шахраєм украденою картою компенсація всієї суми ляже на магазин, у той час як у розвинених державах рішення подібних проблем беруть на себе банки. "Що стосується систем електронних грошей, таких як WebMoney та "інтернет.Гроші", то, на нашу думку, вони не забезпечують належного рівня безпеки транзакцій", - стверджує Журавський. "Окрім того, їхнім основним користувачем є молодь, яка зазвичай купує недорогі товари. Тому прибуток від оплати замовлень цим способом буде набагато менше, ніж ризики, на які довелося б піти у випадку його впровадження", - додає він. У свою чергу Михайло Рохманюк, директор інтернет-магазину komod.com.ua, говорить, що на шляху електронного прогресу встали ледачі менеджери банків. "Небажання банкірів "морочитися" з картками - одна із причин, що стримують ріст онлайн-платежів", - говорить він. Найчастіше код CVV, який потрібний для розрахунків через інтернет, або не зазначений на картці, або потрібно подавати окрему заяву в банк для його активізації. Але кожен банк визначає сам рівень "конвертованості" картки. Андрей Шишолин, для Ринок.bizИсточник: Ринок.biz |